Mads Gram-Hansen Mads Gram-Hansen

Privacy Policy

Efter databeskyttelsesforordningen (forordning nr. 2016/679 af 27. april 2016) og databeskyttelsesloven (nr. 502 af 23. maj 2018) skal vi give en række oplysninger om vores indsamling og behandling af personoplysninger.

 

1.     Dataansvar og kontaktoplysninger

Juulskov advokatfirma, CVR-nr. 41220953 (“Advokatfirmaet”) er dataansvarlig de for personoplysninger, som vi har modtaget om dig. 

Du kan kontakte Advokatfirmaet, hvis du ønsker at udnytte dine rettigheder, som beskrevet i punkt 8, vil indgive en klage over Advokatfirmaets behandling af dine personoplysninger eller i øvrigt har spørgsmål til Advokatfirmaets privatlivspolitik.

Advokatfirmaets kontaktoplysninger er:

Juulskov Advokatfirma
Bredgade 3, 4. sal
1260 Copenhagen K

Mail: kontakt@juulskovlaw.dk

Telefon:

+45 25 10 05 68 (Signe Flor Poulsen)

2.     Kategorier af personoplysninger

Advokatfirmaet behandler både almindelige personoplysninger, identifikationsoplysninger, herunder cpr. nr., oplysninger om strafbare forhold og følsomme oplysninger afhængig af vores opdrag og sagens karakter.

 

3.     Hvor stammer personoplysningerne fra?

Vi indsamler personoplysninger direkte fra dig eller fra tredjemand, som typisk vil være vores klienter eller offentlige myndigheder. Vi indsamler også personoplysninger fra andre tredjemænd som f.eks. modparter i retssager eller samarbejdspartnere, ligesom vi indhenter oplysninger fra offentlige databaser og registre, herunder CVR-registret.

 

4.     Formålet og retsgrundlaget for vores behandling

Juridiske ydelser

Personoplysningerne indsamles og behandles som et led i varetagelsen af den aftalte opgave i form af juridisk rådgivning og/eller førelse af klage- og retssager.

Vores behandling har hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, b og c samt artikel 9, stk. 2. litra f.  Når vi behandler oplysninger om strafbare forhold sker det med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 10 og databeskyttelseslovens § 8. Vi behandler CPR-numre med hjemmel i databeskyttelseslovens § 11, stk. 2.

 

Nyhedsbreve og kurser

Vi indsamler oplysningerne for eksempelvis at kunne tilmelde dig kurser eller nyhedsbreve, gennemføre arrangementer eller for at sende dig brochurer, invitationer og andre oplysninger om vores services og virksomhed.

Hvis du tilmelder dig et af vores kurser, vil vi i den forbindelse behandle dine personoplysninger. Vi behandler dit navn, stilling, virksomhed, e-mailadresse, telefonnummer og adresse, i det omfang du har givet os disse oplysninger. Retsgrundlaget for vores behandling er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. 

Hvis vi ønsker at behandle dine oplysninger til andre formål (fx til markedsføring), vil vi altid informere dig herom og som udgangspunkt indhente dit samtykke til denne behandling, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a. Du kan altid trække dit samtykke tilbage. 

Tilmelder du dig vores nyhedsbrev på e-mail, behandler vi dit navn, e-mailadresse og virksomhed, i det omfang du har givet os disse oplysninger. Retsgrundlaget er dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

 

5.     Modtagere af personoplysninger

Personoplysningerne vil kun blive videregivet til andre, herunder domstolene, offentlige myndigheder, modparter i retssager mv. i det omfang, det er nødvendigt for arbejdet med sagen, og der foreligger et lovligt grundlag for videregivelsen.

Herudover overlades oplysninger til it-virksomheder, ekstern bogholder mv., som vi har indgået databehandleraftaler med.

 

6.     Tidsrum for opbevaring (sletning)

Vi opbevarer personoplysningerne så længe, det har et sagligt formål.

Efter en sag er afsluttet, opbevarer vi dine personoplysninger i op til 10 år. Herefter slettes oplysningerne permanent, medmindre der er særlige omstændigheder, der gør det påkrævet at opbevare oplysningerne i en længere periode.

Vi er i henhold til de advokatetiske regler forpligtede til i alle sager at undersøge, om der foreligger en interessekonflikt, hvorfor vi ikke sletter de oplysninger, der er nødvendige for at foretage denne undersøgelse.

 

7.     Retten til at trække samtykke tilbage

Hvis vores behandling af personoplysninger hviler på samtykke, kan dette samtykke til enhver tid trækkes tilbage ved henvendelse til os.

Trækkes et samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af personoplysninger på baggrund af det tidligere meddelte samtykke op til tidspunktet for tilbagetrækningen.

 

8.     Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger:

  1. Ret til at se oplysninger (indsigtsret). Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

  2. Ret til berigtigelse (rettelse). Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

  3. Ret til sletning. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

  4. Ret til begrænsning af behandling. Du har i visse tilfælde ret til at få behandlinger af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, vil vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

  5. Ret til indsigelse Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.

  6. Ret til at transmittere oplysninger. Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

 

9.     Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

 

Read More
Signe Poulsen Signe Poulsen

Terms of Business

These terms of business apply to all assignments carried out by Juulskov Law Firm (the “Law Firm”) unless otherwise explicitly agreed.

Under the Danish Bar and Law Society’s Code of Conduct, the Law Firm is required to provide its clients with information on a number of specific issues. This information is included in these terms of business.

 

1.  The Law Firm

The Law Firm is a sole proprietorship and is registered with the Danish Business Authority with company registration number (CVR) 41220953.

The Law Firm has its office at the address Bredgade 3, 4th floor, DK-1260 Copenhagen K and may be contacted on:

·       Tel.: +45 25 10 05 68

·       E-mail: sjp@juulskovlaw.dk

·       Website: juulskovlaw.dk

Attorney Signe Flor Poulsen is admitted to practice law by the Danish Ministry of Justice and is registered with and members of the Danish Bar and Law Society.

 

2.  The Assignment

The Law Firm accepts and solves assignments under observance of the Danish Administration of Justice Act (in Danish: retsplejeloven), the provisions of the Danish Bar and Law Society’s Code of Conduct and otherwise applicable law.

The Law Firm advises on Danish law only.

Upon receipt of an assignment, the Law Firm and the client agree on the scope of the Law Firm’s assistance. The agreed scope may be adjusted or changes during the assignment. The Law Firm handles an accepted assignment until its settlement unless otherwise has been agreed.

In connection with the Law Firm’s receipt of the assignment, the Law Firm checks whether legal aid may be obtained under public schemes or insurance pursuant to applicable law or insurance taken out by the client.

If the Law Firm’s fee is to be paid preliminary og finally by the public authorities or an insurance company, the client will receive information on the principles for determining the fee and the consequences for the client.

The Law Firm’s advice is exclusively aimed at the specific assignment and may not be used for any other purpose without the Law Firm’s prior writing consent.

The Law Firm is only responsible towards the client for the provided advice unless otherwise has been explicitly agreed.

The client may at any time terminate the cooperation with the Law Firm. If so, the Law Firm is entitled to fees and reimbursement of costs until the date of the cooperation’s termination. The Law Firm may terminate the cooperation with the client in accordance with clause 11 of the Danish Bar and Law Society’s Code of Conduct.

Upon termination of the cooperation between the Law Firm and the client, the Law Firm normally hands over all original documents of the case to the client no later than upon the assignment’s completion. The Law Firm keeps case files in at least five years from the assignment’s completion.

  

3.  Conflict of interest

Upon receipt of an assignment, the Law Firm checks whether any conflict of interest or loyalty exist which prevents the Law Firm from accepting the assignment.

 

4.  Confidentiality

The Law Firm treats all information in relation to assignments and clients confidential unless it follows from the circumstances that the information is not of a confidential nature. The Law Firm’s duty of confidentiality applies with respect of provisions imposing a duty of disclosure on lawyers vis-à-vis public authorities.

 

5.  Clients’ funds

The Law Firm does not handle clients’ funds and receives only payments for work performed and expenses paid. Therefore, the Law Firm does not hold a general client account subject to the rules set forth by the Danish Bar and Law Society.

 

6.  Fees and costs

The Law Firm’s fees are determined based on an overall assessment. In the assessment the following are taking into consideration: the amount of time used by the Law Firm, the complexity of the assignment, the liability involved in the assignment, the significance and value of the assignment for the client, and the success of the assignment.

The fees are subject to VAT unless otherwise provided by applicable law.

Upon request – and always when the client is a consumer - the Law Firm provides an estimate of the fee which will be invoiced for the assignment.

The Law Firm’s services will normally be invoiced monthly in arrears unless otherwise agreed.

Terms of payment is 8 calendar days from the date of invoice.

In case of late payment, default interest will be charged as prescribed in the Danish Interest Rates Act (in Danish: renteloven).

The client is charged for expenses paid and costs incurred in connection with the assignment.

 

7.  Liability and insurance

The Law Firm is liable for damages under the general rules of Danish law, subject to the following limitations:

For any given assignment, the Law Firm’s liability cannot exceed an amount of DKK 2.5m. The Law Firm is not liable for any indirect loss. This includes inter alia operating loss, loss of time, loss of profit, loss of goodwill, and loss of data.

The Law Firm is not liable for any advice rendered by sub-contractors notwithstanding that such sub-contractors have been retained by the Law Firm or with the Law Firm’s assistance.

The Law Firm has taken out professional liability insurance and has provided a guarantee in accordance with the rules of the Danish Bar and Law Society. The liability insurance covers any legal practice, regardless of where the practice is being conducted.

The Law Firm’s liability insurance and guarantee have been taken out with HDI Global Speciality SE, Indiakaj 6, 1. sal, 2100 København Ø.

 

8.  Intellectual property rights

Unless otherwise agreed, intellectual property rights in materials prepared by the Law Firm belong to the Law Firm.

 

9.  Personal data

Information on the Law Firm’s processing of personal data on clients, counterparts and other physical persons is set forth in the Law Firm’s Personal Data Policy which may be accessed on the Law Firms webpage at www.juulskovlaw.dk

 

10.  Marketing

The Law Firm is in its marketing entitled to refer to an assignment when the assignment is completed, provided that the assignment is known to the public.

 

11.  Complaints, choice of law and jurisdiction

Any dispute relating to the Law Firm’s advice is governed by Danish law and is subject to the exclusive jurisdiction of the Danish courts.

The Law Firm is subject to Danish Bar and Law Society’s ordinary rules on complaints and to the provisions on legal ethics, cf. section 126 of the Danish Administration of Justice Act (in Danish: retsplejeloven). In addition, the Code of Conduct laid down by the Danish Bar and Law Society applies.

The rules applicable to operating law practice may be accessed on the webpage of the Danish Bar and Law Society, www.advokatsamfundet.dk.

The Disciplinary Board of the Danish Bar and Law Society may settle complaints over the Law Firm, including with regard to the Law Firm’s fee. The address of the Disciplinary Board is Kronprinsessegade 28, 1306 København K, and its webpage address is ww.advokatnaevnet.dk.

Read More